Tuesday, August 25, 2009

KeraNa Mu H1N1.....






Kerana mu h1n1.....sejak kejadian yang melanda negara ni..tak pasal2 kena pakai mask ni...pada 25 hb aku sefamily telah berangkat ke Alor Setar...dgn menaiki Air Asia..(1st time pakai air asia)..jadi aku sebagai yg prihatin dgn dgn suara kerajaan menyuruh memakai mask..so..aku pun pakai la...tau je lah..yg kecik tu..Zaim Zaki..bukan nak pakai sangat..budak kecik dah nama pun..sekajap je tahan dekat mulut tu..lain pulak dengan Abang nya,,Zareef Aqlan..beria2..bersungguh2..nak pakai benda alah tu..aku lak..dah rasa mcm zaman star trek generasi ke 3 ..hahhaha.....
Takperlah demi keselamatan aku dan keluarga..dan juga rakyat yang bertanggungjawab..aku yang menurut perintah..cuma aku kdg2 rasa mcm tidak adil bagi yang tak bersalah terutama budak kecik yang positif h1n1 ni...di sebabkan rasa tangunggjawab dan tiada kesedaran di kalangan RAKYAT MALAYSIA ni...menjadikan kita antara negara paling tinggi ranking kematian...kenapa tidak cuba mcm negara lain..tahap kesedaran kesihatan di kalangan mereka cukup tinggi...tiada mencatatkan kematian yang berterusan..
Janganlah hanya mengejar motto "rakyat di utamakan".,.tetapi kita sendiri seakan tidak amik kisah tentang rakyat...HIDUP 1 MALAYSIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....huhu

No comments:

Post a Comment