Wednesday, July 21, 2010

Kenduri Durian....

Satu pagi yang hening,,tetiba telipon aku berbunyi...begini dialognya..

Aku: Asalamualikum..

Caller: Walalaikumusalam..za..mak ni...za sihat??

Aku: Alhamdulilah mak..mak ok ker..(kena tanya ler kabor..kang kata menantu x amik berat)

Mak: Mak ok..ni za..bila nak balik sini..?Lama za x balik..

Aku: Bukan x nak balik mak..hujung minggu aktiviti sekolah melampau2..busy jer..nanti za balik lah..

Mak:Sebenarnya..durian penuh dah jatuh kat umah ni..manggis dan rambutan pun ada...baliklah..makan durian...

Aku:Ahh???Durian..banyak mak..??

Mak: Banyak lah jugak...

Aku:Ok..hujung minggu ni za balik..hujung minggu ni xder aktiviti kot kat sekolah..( kalau ada pun aku ponteng ler..durian nyer pasal..hahahha)

Mak:Haah..oklah..nanti mak simpankan durian yer...

Aku:Makasih mak..simpankan tau...Nanti za talipon kalau za on the way nak balik...Assalaumualaikum..

Mak: Walaakumusalam..


Moral of the story...emmmmmm....rasa cam sengal lak tetiba setuju nak balik..nampak sangat sebab durian nak balik..bukan sebab nak jenguk org tua tu..adeh...tapi apa2pun...aku tetap sayang mak...dan aku balik sebab durian tu 45% jer..hikhik....salammm....

No comments:

Post a Comment